Ενα όνειρο τρελό κάποτε στο Παρίσι μας έφτασε μέχρι τον Χάμιλτον!

Με το ένα μετά το άλλο τα γκραν πρι για το φετινό πρωτάθλημα της Formula 1 να ακυρώνονται κανείς δεν ξέρει πότε θα δούμε και αν θα δούμε πρωτάθλημα οδηγών φέτος όμως είναι ευκαιρία να μάθουμε πως άρχισαν όλα...  

Advertisement
Ενα όνειρο τρελό κάποτε στο Παρίσι μας έφτασε μέχρι τον Χάμιλτον!

128 χρόνια πριν τέτοιες μέρες στο Παρίσι. Εκεί διεξήχθη ο πρώτος μηχανοκίνητος αγώνας που έχει καταγραφεί παγκοσμίως. Ήταν μια προσπάθεια που αποτελούσε τον πρόγονο των αγώνων Ράλλυ και της Formula 1 ένα με την μικρή ειδοποιό διαφορά πως απλά δεν ήταν ακριβώς μηχανοκίνητος ούτε ακριβώς ένας αγώνας!

Θα λέγαμε ομως άφοβα πως δεν θα φτάναμε στην τωρινή εποχή κυριαρχίας του Χάμιλον αν ένας μηχανικός ο Τζορτζ Μπουτόν γεννημένος το 1847 που κατοικούσε στο Παρίσι δεν είχε όνειρο να δημιουργήσει το πρώτο αυτοκίνητο ατμού!

Η δύσκολη οικονομική του κατάσταση τον είχε εγκλωβίσει σε ένα κατάστημα μηχανικών παιχνιδιών με συνεταίρο τον (επίσης μηχανικό) Τσαρλς Τρεπαρντό.

Οι μέρες κυλούσαν μίζερα ώσπου μια μέρα φάνηκε πως η τύχη τους χαμογέλασε, όταν ο πλούσιος Μαρκήσιος Ιούλιος-Αλβέρτος Ντε Ντιόν στάθηκε έξω από το κατάστημα τους και ενδιαφέρθηκε να αγοράσει μια μηχανή. Μάλιστα τους ζήτησε να κατασκευάσουν μία ακόμα.

Το πείσμα τους να φέρουν εις πέρας την αποστολή που είχαν αλλά και η αγάπη τους για το αντικείμενο, έκαναν τον Μαρκήσιο να τους εμπιστευτεί και να συνεργαστεί μαζί τους.

Αυτή η συνεργασία έμελλε να είναι η αρχή της αυτοκινητοβιομηχανίας de Dion-Bouton η οποία στις αρχές του 20ού αιώνα καθιερώθηκε ως ο μεγαλύτερος κατασκευαστής στον κόσμο, γνωστός για την αξιοπιστία του και την ποιότητα του.

Το πρώτο ατμοκίνητο τετράκυκλο που δημιούργησαν έλαβε μέρος στο πρώτο  «ράλλυ» που έχει καταγραφεί με οδηγό τον Μπουτόν και συνοδηγό τον Ντε Ντιόν και το διοργάνωσε η εφημερίδα της εποχής Le Velocipede ώστε να διαπιστώσουν αν θα μπορούσε το δημιούργημα τους να διανύσει την απόσταση 29 χιλιομέτρων μεταξύ της γέφυρας του Νεϊγί στο Παρίσι έως το Δάσος της Βουλώνης.

Δεν υπήρχαν σαμπάνιες και όμορφα κορίτσια με μαγιό, δεν υπήρχε καν ανταγωνιστής καθώς «έτρεχαν» μόνοι τους όμως το αποτέλεσμα για την εποχή ήταν εντυπωσιακό.

Για την ιστορία, να αναφέρουμε πως ο σκοπός επετεύχθη σε μια ώρα και δεκατέσσερα λεπτά και πως το ατμοκίνητο τετράτροχο έφερε το όνομα La Marquise αφιερωμένο στη μαμά του Ντε Ντιόν οπότε μας γίνεται ξεκάθαρο πως κρατάει πολλά χρόνια η τάση να βλέπουμε γυναικεία ονόματα σε βάρκες και σκάφη.

Το τι απέγινε ο Τσαρλς Τρεπαρντό δεν μάθαμε ποτέ. Όμως το ηθικό δίδαγμα της ιστορίας είναι πως αν δουλεύεις με μεράκι ακόμα και για κάτι που δεν είναι το όνειρο σου ο κόπος σου θα ανταμειφθεί.

Ίσως, μάλιστα, να βρεθεί και κάποιος Μαρκήσιος να σε χρηματοδοτήσει… αν και αυτό γενικά δεν ακούγεται πολύ αβανταδόρικο!

Γεωργία Τζαγκαράκη