Φαντάζεστε το Old Trafford με άλλο όνομα;

Η Μάντσεστερ Σίτι είναι ο τελευταίος σύλλογος που μπήκε στη λίστα για να παραχωρήσει το όνομα του γηπέδου του σε εταιρεία εξασφαλίζοντας πάμπολλα μετρητά. Στην Αγγλία έχουν προηγηθεί η Μπόλτον, η Άρσεναλ, η Μπράντφορντ ακόμη και η Άκρινγκτον Στάνλει. Τα λεφτά φυσικά ποικίλλουν ανάλογα με το όνομα και την κατηγορία, αλλά αντίστοιχα για όλους και για τις ανάγκες τους, φαίνονται (και είναι) πολλά. Είναι πλέον μια πραγματικότητα σε κάθε επίπεδο του παιχνιδιού στην Αγγλία και γενικότερα στην Ευρώπη όπου κολοσσοί σαν τη Μπάγερν έχουν κάνει αυτή την κίνηση.



Φαντάζεστε το Old Trafford με άλλο όνομα;

 Στις Ηνωμένες Πολιτείες, σχεδόν κάθε μεγάλη αθλητική αρένα έχει πάρει το όνομα του χορηγού που έχει επενδύσει εκατομμύρια για την σύνδεση του ονόματος του με τον σύλλογο. Στις ΗΠΑ όπου τέτοιοι ηθικοί ενδοιασμοί -όπως στην Ευρώπη- δεν υπάρχουν,  μπορεί κάποιος να παρακολουθήσει μεγάλα αθλητικά γεγονότα στο Minute Maid Park, στο Hubert H. Humphrey Metrodome ή στο Pizza Hut Park χωρίς να …χάνει ο οπαδός τον ύπνο του για το πώς λέγεται το γήπεδο της ομάδας του, με δεδομένο πως ο αμερικανικός λαός είναι πιο εξοικιωμένος με την εμπορευματοποίση. 

Υπάρχει όμως και μία κατηγορία γηπέδων που θεωρούνται παραδοσιακά και δύσκολα θα τα δούμε να υποκύπτουν στον πειρασμό, αν και η ζωή μας διδάσκει ότι δεν πρέπει να λέμε ποτέ! Το Old Trafford, το Camp Nou, το San Siro και το Santiago Bernabeu είναι στάδια που δεν θα πέσουν στην ανάγκη της εταιρικής επωνυμίας και των συνδεδεμένων εταίρων. Ακόμα και το Wembley, που στοιχίζει εκατομμύρια λίρες το χρόνο και η ποδοσφαιρική ομοσπονδία της Αγγλίας θεωρεί πως έχει διαφυγόντα κέρδη, δεν προχώρησε τελικά στην ρευστοποίηση της αξίας του με τη διαδικασία πώλησης των δικαιωμάτων της ονομασίας, γιατί υπήρξε γενική κατακραυγή. Η παράδοση και η ιστορία είναι μόνο δύο λόγοι για τους οποίους η Γιουνάιτεντ, η Μπαρτσελόνα, η Μίλαν και η Ιντερ καθώς και η Ρεάλ κρατήθηκαν μακριά από τη διαδικασία. Αλλά ο ισχυρότερος λόγος είναι πως στην πραγματικότητα, οι ίδιοι οι χορηγοί συνειδητοποιούν πως δεν θα υπήρχε στην αξία σε τέτοια χορηγία!

Ακόμα κι αν Budweiser ή Coca-Cola ή όποιος άλλος μπορούσε να πληρώσει εκατομμύρια για να μετονομάσει το Old Trafford κανείς δεν θα μπορούσε ποτέ να αναφέρεται στo γήπεδo αυτo με άλλο όνομα! Έτσι, ενώ μπορεί να φαίνεται πως κάποια μεγάλα κλαμπ …κλειδώνουν έξω από την πόρτα τους ένα χρυσωρυχείο, στην πραγματικότητα συμβαίνει το αντίθετο. Τα ονόματα για κάποιους οπαδούς είναι ιερά και απαραβίαστα, αλλά μπορεί αυτό να γίνεται για πάντα; Φτάνει κάποιο σημείο όπου η ανάγκη να εισπράξεις μία υπεραξία σε πάρα πολύ ψηλή τιμή θα μπορούσε να γίνει ακαταμάχητη.

Σαφώς η Σίτι δεν το κάνει για τα λεφτά, γιατί δεν τα έχει ανάγκη με τους ιδιοκτήτες της και είναι ολοφάνερο πως πρόκειται για μεγαλοπρεπέστατη ντρίμπλα στην ΟΥΕΦΑ και στο περιβόητο Fair Play της. Οι Άραβες βρήκαν ένα νομιμοφανή τρόπο για να βάλουν τα λεφτά στα ταμεία. Αν περάσει θα είναι ήττα για το όλο σύστημα, αλλά η συζήτηση για το αν πρέπει τα γήπεδα να αλλάζουν το όνομα τους πυροδοτήθηκε. Και στη Λίβερπουλ (άλλη ομάδα όπου δύσκολα οι οπαδοί θα αναφέρουν διαφορετικά το Ανφιλντ όπως και να λέγεται ο χορηγός) ήδη οι νέοι ιδιοκτήτες ξεκαθάρισαν πως κοιτώντας το πλάνο της ανακατασκευής του σταδίου θα εξετάσουν και κάθε καλή πρόταση για την μετονομασία του! Στον 21ο αιώνα ακούγεται ρομαντικό και ουτοπικό να μην εξαντλούν οι σύλλογοι που λειτουργούν με συνθήκες ανωνύμων εταιρειών όλα τα περιθώρια για να παραμείνουν ανταγωνιστικοί και ισχυροί οικονομικά.